تعبير " خطبه خواندن " در خواب

تعبير " خطبه خواندن " در خواب

ابن سيرين مي گويد : اگر كسي كه خود اهل علم است در خواب ببيند بر سر منبر خطبه مي خواند عزت و بزرگي مي يابد و اگر اهل خطبه و منبر نباشد دليل ان است كه مدتي طولاني به سفر مي رود و احتمال خطر هم براي او مي رود . اگر ثروتمند باشد ممكن است كه فقير شود و اگر جاهل باشد بيم ان مي رود كه در ميان مردم رسوا و خوار شود و اگر ديد كه نامسلماني خطبه مي خواند مسلمان مي شود و يا مي ميرد .

كرماني مي گويد : اگر ببيند با پادشاهي خطبه مي خواند اگر ان پادشاه درستكار باشد به عدالت عمل مي كند و اگر تبهكار باشد توبه مي نمايد و اگر ببيند زني بالاي منبر خطبه خواند و مردم را نصيحت كرد شوهر ان زن رسوا و مفتضح مي شود .

جابر مغربي مي گويد : اگر كسي در خواب ببيند در ميان مردم خطبه عقد و ازدواج خواند از او خير و صلاح پديد مي ايد و با همه نيكي و احسان مي كند و طبق مصلحت عمل مي نمايد .

تعبير " عصباني شدن (خشمگين شدن) " در خواب

تعبير " عصباني شدن (خشمگين شدن) " در خواب ابن سيرين مي گويد : اگر كسي در خواب ببيند كه در راه خدا خشمگين شد دليل بر خوبي اوست . اگر ديد كه به جهت امور دنيوي خشمگين شد به امور دنيا دلبسته است و مغرور مي شود و نسبت به دين بي اعتنا مي شود . كرماني مي گويد : اگر ببيند كه پدر و مادر بر او خشمگين شدند از جايگاهي بلند فرو مي افتد. خداي متعال مي فرمايد : و انكه غضب من بر او واقع شود به سقوط و هلاكت مي افتد – سوره طه ايه 81 .

تعبير ديدن " گاو " در خواب

تعبير ديدن " گاو " در خواب

ابن سيرين مي گويد : اگر بداند گاو ماده و چاقي دارد و بداند مال اوست در ان سال مال و نعمت فراواني بدست مي اورد و اگر گاو ماده لاغري ديد تعبيرش بر خلاف اين است . گوشت گاو ماده دليل بر مال و پوست ان ميراث است . اگر ديد گاو ماده اي را مي دوشيد و از شير ان مي خورد مال او زياد مي شود . اگر اين خواب را بنده اي ببيند ازاد مي شود . اگر شخص ذليل و خواري اين خواب را ببيند عزيز و گرامي مي شود . اگر در خواب ديد گاو ابستن است اميدواري پيدا مي كند . اگر ديد گاو چاقي خريد با زن ثروتمندي ازدواج مي كند . اگر ببيند گاو ماده اي را خريد و با حرف زد در كار او گشايش حاصل مي شود . اگر ديد با گاو ماده اي جنگيد و گاو او را گاز گرفت به زنش خيانت مي كند و اگر ديد كه گاو ماده اي وارد خانه او شد مال و نعمت به او روي مي اورد .

دانيال (ع) مي گويد : اگر كسي در خواب ببيند سوار گاو است و ان گاو مال اوست به شغلي از جانب پادشاه مامور مي شود. اگر ببيند گاو نري به خانه او امد خداي متعال در خير را به روي او باز مي كند . اگر ببيند گاو او سه سر دارد غلامش براي هر سر يكسال براي او كار مي كند .

كرماني مي گويد : اگر در خواب ديد كه گوشت گاو نر دارد و از ان فروخت در بيداري خريد و فروش مي كند . اگر ببيند گاو نر به خانه يا كوچه او امد دليل خير و بركت است . اگر ببيند گاو نر با سر به او زد و او را انداخت اگر شاغل باشد معزول مي شود اگر تاجر باشد از مالش كاسته مي شود  اگر پادشاه باشد سلطنت را از دست مي دهد .

جابر مغربي مي گويد : اگر ببيند گاو نري از گاوهاي كاري را كشتند و گوشت او را تقسيم كردند شخص بزرگي را در انجا مي كشند و مالش را مي برند . اگر ببيند گاوها زمين را شخم مي زدند مال فراوان بدست مي اورد . اگر ببيند با گاوهاي نر مي جنگيد با شخص مهمي خصومت و مرافعه مي كند .

حضرت صادق (ع) مي فرمايد : تعبير ديدن گاو ماده در خواب بر شش وجه است : 1. فرمانروايي 2. مال 3. بزرگي 4. رياست 5. سال نيكو 6. منفعت فراواني كه به او مي رسد .

ادامه نوشته

تعبير ديدن " فيل " در خواب

تعبير ديدن " فيل " در خواب

ابن سيرين مي گويد : هيچ فرقي نيست بين تعبير خواب شب و روز مگر انكه خواب فيل باشد . اگر كسي در شب خواب ببيند روي فيل سوار است با زني بدكردار ازدواج مي كند و اگر اين خواب را روز ببيند زنش را طلاق مي دهد و يا كنيزش را مي فروشد . اگر ديد فيلي را كشت پادشاهي به دست او كشته مي شود و يا قلعه اي محكم به دست او فتح مي شود . اگر ديد فيل او را لگدكوب كرد و كشت به مرگ نزديك مي شود و حالش بد مي شود . اگر ديد سوار فيلي شده و شخص ديگي ان فيل را دارد از نزد پادشاه خود به خدمت پادشاه ديگري مي رود .

كرماني مي گويد : اگر ببيند سوار فيل مسلحي شده و ان فيل كاملا رام و مطيع اوست پادشاه عجم مي شود يا پادشاه عجم را شكست مي دهد . اگر ببيند گوشت فيل را مي خورد به قدر ان از پادشاه عجم مال و نعمت بدست مي اورد و اگر ببيند از استخوان يا پوست فيل همراه خود دارد تعبيرش همين است كه از پادشاه به او مال و نعمت مي رسد و اگر ببيند در جنگ و پيكار سوار بر فيل است دشمني بزرگ را شكست مي دهد . اگر ببيند از پشت فيل افتاد به بلاي سختي دچار مي شود و اگر فيل در ميدان جنگ افتاد و مرد پادشاه ان سرزمين مي ميرد .

جابر مغربي مي گويد : اگر ببيند براي تفريح و تماشا سوار فيل شده و بر اين كار تواناست با زني عجمي ازدواج مي كند و ان زن بر او توانا و مسلط مي شود و اگر به خلاف اين ببيند او بر ان زن توانا و مسلط مي شود و اگر ببيند فيلي سلاح پوشيده و از ان شهر به شهر ديگري مي رود حكومت ان سرزمين به دست پادشاه ديگري مي افتد .

حضرت صادق (ع) مي فرمايد : تعبير فيل در خواب بر 6 وجه است : 1. پادشاه عجمي 2. غلام 3. مردي كه چارپا كرايه مي دهد 4. مرد نيرومند و با هيبت 5. مرد حسود 6. ستمگري خونخوار

ادامه نوشته

روضه حضرت علی اصغر (ع)

روضه حضرت علی اصغر (ع) رو برای عاشقان اباعبدالله الحسین گذاشتم برای ظهور حضرت مهدی یک صلوت بفرمایید.

بخش اول : حاج عبدالرضا هلالیبخش دوم : حاج عبدالرضا هلالیبخش سوم : حاج عبدالرضا هلالی - مرتضی سلمانیبخش چهارم : حاج عبدالرضا هلالی - مرتضی سلمانیبخش پنجم : حاج عبدالرضا هلالیبخش ششم : حاج عبدالرضا هلالی - مرتضی سلمانی

ادامه نوشته

تعبير ديدن " گرگ " در خواب

تعبير ديدن " گرگ " در خواب

ابن سيرين مي گويد : اگر ببيند گرگ او را دريد و پاره كرد زنش را طلاق مي دهد و اگر ديد گرگ را كشت و گوشت ان را خورد به قدر ان ارثيه به او مي رسد .

حضزت صادق (ع) مي فرمايد : تعبير ديدن گرگ در خواب بر 3 وجه است : 1. زن 2. كنيز 3. خادم

مجلسي (زه) مي گويد : اگر شير گرگ بخورد ابروي او ميان مردم مي رود و گوشت و پوست ان مال است .

تعبير ديدن " خانه " در خواب

تعبير ديدن " خانه " در خواب

ابن سيرين مي گويد : تعبير خانه تنها و مفرد در خواب زن است. اگر ببيند كه خانه يا درهاي خانه را از جا بلند كرد با زني بزرگوار و با مروت ازدواج مي كند كه مخارج او را بر عهده مي گيرد و احتمال دارد كه زنش ابستن شود . اگر ديد كه در خانه نو مي رفت زن مي گيرد و ثروتمند مي شود . اگر ديد خانه اي گچ كاري و سفيد شده و نداند مال كيست از دنيا مي رود و اگر ديد به درون خانه فرار كرد و در خانه را فقل نكرد و ان خانه متصل به خانه شخص ديگري بود از اندوه و غم نجات پيدا مي كند و اگر بيمار است شفا مي گيرد ولي اگر در خانه خود را شكست از شخصي به او مال مي رسد .

كرماني مي گويد : اگر ببيند خانه روي او فرو ريخت مال فراواني به او مي رسد . اگر ببيند خانه بزرگتر و وسيعتر از انچه كه بود گرديد از جهت مال و نعنت دنيا در مضيقه و تنگي فرار مي گيرد و اگر ببيند درب خانه اش اهني است ثروتمند مي شود و اگر درب خانه اش از نقره است بايد از گناه و معصيت توبه كند . خداي متعال مي فرمايد : هر اينه براي كساني كه به خداي رحمان كفر مي ورزند (درزندگي دنيا و براي افزايش عذاب اخروي انان) سقفهاي خانه شان را از نقره قرار مي داديم –سوره زخرف ايه 33 .

و اگر ثروتمند باشد مال و نعمتش افزايش مي يابد و اگر ببيند اطراف خانه او هيچ خانه اي نيست امورش به تباهي مي كشد .   

ادامه نوشته

تعبير ديدن " ماهي " در خواب

تعبير ديدن " ماهي " در خواب

ابن سيرين مي گويد : اگر ببيند كه كسي به او ماهي شور يا خشك داد بزرگي به او ظلم و ستم مي كند . اگر ماهي كوچك ديد از غلامش به او ضرر و زيان مي رسد و بعضي مي گويند كه به سفر مي رود .

دانيال (ع) مي گويد : در خواب ديدن ماهي در درياي گرم دليل بر بلا و سختي است و در درياي سردسير تعبيرش خوب است . اگر ببيند مقدار زيادي ماهي تازه و بزرگ دارد غنيمت بدست مي اورد و اگر ماهي كوچك باشد دچار غم و اندوه مي شود . اگر ببيند در شكم ماهي مرواريد پيدا كرد صاحب پسري مي شود .

جابر مغربي مي گويد : ماهي تازه غنيمت است زيرا در مائده اي كه براي حضرت عيسي (ع) از بهشت اوردند ماهي بود . اگر ببيند ماهي از دهان او بيرون امد بسيار دروغ مي گويد . اگر از الت او ماهي بيرون امد صاحب دختري مي گردد . اگر ببيند ماهي تازه و پخته خورد به قدر ان مال بدست مي اورد . اگر ببيند ماهي فروشي كرد منفعت به او مي رسد . اگر ببيند ماهيان دريا با او حرف زدند از راز پادشاه اگاه مي شود و مراد خود را بدست مي اورد .

حضرت صادق (ع) مي گويد : تعبير ماهي بر شش وجه است : 1. وزير 2. لشكر 3. دختر دوشيزه 4. غنيمت 5. غم و اندوه 6. كنيز هندي

ادامه نوشته

تعبير ديدن " موش " در خواب

تعبير ديدن " موش " در خواب

ابن سيرين مي گويد : موش در خواب دليل بر زني است منافق كه در باطن فاسد و فاسق است ولي ظاهرا عفيف و پاكدامن به نظر مي ايد .

اگر ببيند موشي گرفت با چنين زني ازدواج مي كند . اگر ديد تعداد زيادي موش يك رنگ و يك شكل در خانه او جمع شدند به اندازه انها زنان در خانه او جمع مي شوند .

ابراهيم مي گويد : اگر در خواب ببيند از بيني يا از سوراخ گوش او يا از مقعد او موشي بيرون امد صاحب دختري بدكردار مي شود . اگر از گلوي او موشي بيرون امد صاحب پسري مي شود .

جابر مغربي مي گويد : تعبير موش صحرايي و موش خانگي يكسان است . اگر ببيند موشي در بستر اوست با زني قصد فسق و فساد مي نمايد و اگر ببيند گوشت موشي را خورد مال زن فاسد و خرابي را مي خورد .

ادامه نوشته

تعبير ديدن " روباه " در خواب

تعبير ديدن " روباه " در خواب

ابن سيرين مي گويد : تعبير روباه در خواب مردي حيله گر و فريبنده و يا زن و كنيزي دروغگو از خويشاوندان بيننده خواب است . اگر ببيند با روباه جنگ مي كند خويشاوندانش با او دعوا و خصومت مي كنند . اگر ببيند كه دنبال روباه مي گشت از پريان مي ترسد . اگر ببيند با روباه بازي مي كرد يا مي خواست ان را بدست بياورد زني او را دوست دارد ولي دوستي او ضعيف است .

كرماني مي گويد : اگر ببيند روباهي را شانه مي كرد با كسي حيله و نيرنگ مي كند و او را فريب مي دهد و اگر ببيند روباهي جلوي او چاپلوسي كرد شخص غريبي با او حيله و نيرنگ مي كند و او را فريب مي دهد و اگر پوست روباه ببيند مال بدست مي اورد و خوردن شير روباه دليل بر شفا از بيماري و شادماني خلاصي از غمها و نجات از زندان است و بعضي از معبران مي گويند خوردن شير روباه در خواب دليل انست كه به ترس و بيمي دچار مي شود .

جابر مغربي مي گويد : روباه در خواب دليل بر مردي دروغگو است . اگر ببيند روباهي گرفت يا كسي به او داد با زني فريبكار و دروغگو ازدواج مي كند يا اب چنين زني همنشين مي شود و اگر ببيند روباهي به خانه او امد يا انجا ماند با زني ازدواج مي كند و ان زن دوستدار او مي باشد و اگر روباه از او گريخت بدهكارش از او مي گريزد . 

ادامه نوشته

تعبير ديدن " سوسمار " در خواب

تعبير ديدن " سوسمار " در خواب

ابن سيرين مي گويد : خوردن گوشت سوسمار در خواب منفعت است . اگر ببيند سوسمار در خانه اي صدا كرد در انجا صداي عزا و مصيبت شنيده مي شود .

كرماني مي گويد : سوسمار در خواب افراد دلير از نژاد عرب است و خوردن گوشت ان در خواب مال و نعمت دنيوي است . اگر ببيند سوسمار او را گزيد گزند و اسيبي از مردي عرب به او مي رسد . اگر ببيند سوسمار را كشت دشمن را شكست مي دهد .

تعبير ديدن " شتر " در خواب

تعبير ديدن " شتر " در خواب

ابن سيرين مي گويد : اگر كسي ببيند بر روي شتري ناشناس سوار است و با سرعت مي رود مسافرت مي كند . اگر ببيند روي شتر تاخت و تاز مي كرد غمگين و متفكر مي شود . اگر ببيند روي شتر نشسته است و راه را گم كرده و راه راست را نمي داند كه از كدام طرف است در كار خود مي ماند و چاره كار خود را نمي داند . اگر ببيند شتر ماده اي پيدا كرد زن مي خواهد و اگر شتر با بچه اش بود زني مي خواهد كه فرزند دارد . اگر ديد شتر از او روي گردانيد و مطيع او نشد اندوهگين مي شود .

دانيال (ع) مي گويد : اگر ببيند بر شتري مست و خشمگين سوار است مردي بزرگ به او غلبه مي كند و اگر ببيند با شتري مي جنگيد با مرد عجمي كه دشمن اوست جنگ و خصومت پيدا مي كند و اگر بيند گله  اي شتر را مي چراند و ان شتران مال او هستند در ديار خود فرمانروا مي شود و اگر ببيند شتر را مي دوشد به قدر شيري كه دوشيده است از پادشاه مال مي يابد و اگر به جاي شير از پستان شتر خون مي امد ان مال حرام است و اگر ببيند كسي به او ماده شتري بخشيد يا از كسي خريد زن مي گيرد يا كنيز مي خرد . اگر ببيند ماده شتر او مرد زنش مي ميرد و اگر ببيند شتر بچه اورد زنش فرزند مي اورد و مالش افزايش مي يابد . اگر ببيند گله اي از شتر در جايي يا در راهي جمع شدند در انجا دشمن جمع مي شود يا سيل در انجا خرابي به بار مي اورد يا بيماري مردم انجا را رفا مي گيرد و اگر ببيند شتران بار گندم و جو داشتند از ان دشمن به مردم ان سرزمين خير و بركت مي رسد .

جابر مي گويد : اگر ببيند بر شتري يكساله سوار است اندوهگين مي شود و اگر ببيند از اندام شتر او خون زايل و پاك شد سعادت و نعمت دنيوي پيدا مي كند و اگر ببيند افسار شتري را مي كشيد با مردي فرمانبردار نزاع و خصومت مي كند . اگر ببيند در بيابان شترهاي زيادي پيدا كرد بر گروهي بدوي و بيابانگرد سروري و حكومت مي كند و اگر ببينددو شتر يافت مال مي يابد و اگر ببيند كسي به او شتري داد به قدر و قيمت ان از كسي به او منفعت مي رسد . اگر ببيند گروهي شتري را كشتند و گوشت ان را قسمت كردند در انجا مردي ثروتمند مي ميرد و ميراثش را قسمت مي كنند .

اسماعيل اشعث مي گويد : اگر ببيند كه تعداد زيادي شتر دارد و همه مال اوست و انها از نوع شتران عربي بودند در سرزمين عرب پادشاهي پيدا مي كند و اگر شترها عجمي بودند در سرزمين عجم پادشاه مي شود و اگر زني ببيند شتري را خورد از پادشاه به او مال و نعمت مي رسدو پوست شترنيز تعبيرش همين است و بعضي از معبران مي گويند ارث به او مي رسد . اگر ببيند شتر با او سخن گفت خير و نيكي نصيبش مي شود .

حضرت صادق (ع) مي فرمايد : تعبير شتر در خواب بر 10 وجه است " 1.پادشاه عجمي 2. مردي امير و فرمانروا 3. مرد مومن 4. سيل 5. فتنه 6. اباداني 7. زن 8. حج 9. نعمت 10. مال .

و شتر عربي بر مرد عربي و شتر عجمي بر مرد عجمي و شتربان مدير و مدبر و تنظيم كننده كارهاست .

ادامه نوشته

تعبير ديدن " عقرب خوار( تمساح) " در خواب

تعبير ديدن " عقرب خوار( تمساح) " در خواب

جانوري است در خوزستان كه دم خود را به زمين مي كشد و هركسي به وسيله او گزيده و زخمي شد هلاك مي گردد .

ابن سيرين مي گويد : تعبير ديدن عقرب خوار در خواب دليل بر دشمني است كه ارام گرفته ولي در دشمني سخت و محكم (سرسخت) مي باشد .

اگر ببيند عقرب خوار او را گزيد از چنين دشمني اسيب و زيان مي بيند و اگر ببيند عقرب خوار به او گزندي نرساند از دشمن در امان مي ماند .

هفت درس زیبا از امام هادی علیه السلام

به مناسبت ولادت امام هادی علیه السلام هفت درس زیبا از امام هادی (ع) رو برای شما عزیزان نقل میکنیم.
حضرت امام علی طلیعه النقی علیه السلام در نیمه دوم ماه ذی الحجه، سال ۲۱۲ ق در اطراف مدینه و در منطقه «صریا» چشم به جهان گشود. پدر گرامی اش حضرت جواد علیه السلام و مادر ارجمندش سمانه مغربیه از بانوان با فضیلت تاریخ می‌باشد. مشهورترین القاب آن گرامی نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، مؤتمن، طیب، متوکل و عسکری است و در برخی منابع «ابوالحسن الثالث» و «فقیه عسکری» نیز گفته‌اند.

سخنان امام هادی

آن بزرگوار در سال ۲۲۰ و در هشت سالگی به مقام خطیر امامت نائل گردید و به مدت ۳۳ سال رهبری اهل ایمان را عهده دار بود. امام هادی علیه السلام دوران امامت خویش را با خلفاء ستمگر عباسی همچون معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز سپری کرد.

ادامه نوشته

ترتیل قرآن کریم به تفکیک صفحه - مهدی صیاف زاده


مجموعه ترتیل قرآن کریم به تفکیک صفحات قرآن به خط عثمان طه با صدای مهدی صیاف زاده

 

 

 

 

دانلود یکجای فایل ها به صورت فشرده (zip):
فرمت: MP3 - تعداد فایل ها: 604

ادامه نوشته

تعبیر دیدن اتش در خواب

تعبیر دیدن اتش در خواب

دانیال (ع) می گوید : اگر کسی در خواب اتش بدون دود ببیند به پادشاهی نزدیک می شود و در کار بسته او گشایش بوجود می اید . اگر ببیند کسی او را در اتش انداحت و اتش او را سوزاند مورد ستم پادشاه قرار می گیرد ولی زود نجات می یابد و بشارت و نیکی به او می رسد . چنانچه خدای متعال در سوره انبیا ایه 69 می فرماید : گفتیم ای اتش بر ابراهیم سرد و سلامت شو و اگر ببیند اتش او را نسوزاندبا بی میلی و کراهت به سفر می رود و اگر اتش را با حرارت و سوزندگی ببیند به تب مبتلا می شود و اگر ببیند اتش اندام او را سوزاند به قدر سوختگی به رنج و گرفتاری مبتلا می شود . اگر ببیند اتش در خانه اش افتاد و همه بدنش سوخت و اتش زبانه می کشید اما ترس و هراسی از ان اتش در او پیدا نشد دلیل انست که محنت و مصیبتی که به او می رسد به سبب بیماری و ناخوشی و ناتوانی است مانند سرما و طاعون و ابله و سرخجه و نظایر اینها . اگر ببیند که از ان اتش برداشت به قدر ان مال خرامی به او می رسد و اگر ببیند اتش با دود همراه بود ان مال حرام را با رنج و زحمت و جنگ و خصومت به دست می اورد و اگر ببیند از اتش گرمی و جرقه به او رسید کسی از او غیبت می کند .

کرمانی می گوید : اگر ببیند شعله اتش میان مردم انداخت میان مردم دشمنی و عداوت می اندازد. اگر تاجری ببیند مغازه و اجناس او اتش گرفته دارائیش از دست می رود یا با بی انصافی و بی رحمی اجناس خود را به چند برابر قیمت می فروشد و اگر ببیند خانه کسی اتش گرفته ان شخص به جنگ و فتنه و ستم سلطان مبتلا می شود و اگر ببیند اتش لباسش را سوزاند با خویشان و بستگان جنگ و دشمنی می کند یا به جهت مال غم و محنت به او می رسد و اگر کسی در سرزمینی اتشی بزرگ ببیند در انجا جنگ و فتنه می شود و اگر چیز سوخته ای راببیند به جهت زنان با کسی نزاع و خصومت پیدا می کند و اگر ببیند شهری یا محله ای یا سرایی اتش گرفت و هرچه بود سوخت و ان اتش شعله می کشید و صدای ترسناکی داشت در انجا جنگ و پیکار می شود یا بیماری سختی در انجا بروز می کند . اگر ببیند اتش برخی چیزها را سوزاند و برخی را نسوزاند و صدای ترسناکی نداشت بر چنگ و پیکار در ان ناحیه دلالت دارد و اگر اتش شعله و روشنی نداشت دلیل بر بیماری سخت است و اگر اتش را با دود ببیند دلیل بر ترس و بیم در کارها است و اگر ببیند اتشی از اسمان افتادو شهری یا محله ای یا سرایی را سوزاند بلا و فتنه ای که گفته شد بر اهل ان محل خواهد رسید . اگر ببیند که اتش صدای ترسناکی داشت و شعله می کشید و در جایی افتاد ولی لطمه ای وارد نکرد و زبانه کشید در میان اهالی انجا به زبان و در گفتار نزاع و خصومت می شود . اگر ببیند اتشی وحشتناک از زیر زمین بیرون امد و به اسمان رفت دلیل انست که اهالی انجا به اندازه ان اتش با دروغ و تهمت زدن با اولیا الهی مخالفت و مبارزه می کنند .اگر ببیند اتشی از جایی به جایی افتاد و هیچ گزند و لطمه ای نداشت به فایده و منفعت می رسد و اگر فقیر است توانگر می شود .

اسماعیل اشعث می گوید : اگر کسی ببیند از اسمان اتش می بارد در انجا توسط پادشاهان بلا و فتنه و خونریزی می شود و اگر ببیند اتشی از اسمان امد و چیزهای خوردنی او را سوزاند عبادات او نزد خدای متعال پذیرفته می شود . خدای متعال در سوره ال عمران ایه 183 می فرماید : تا قربانی بیاورد تا اتش ان را بخورد . و اگر ببیند از اسمان اتش امد و کسی را نسوزاند بیم عذاب الهی می رود . خدای متعال می فرماید : عذاب اتشی که ان را انکار می کردید – سوره سجده ایه 20 . . ممکن است که از پادشاه برای او بیم و هراسی باشد و اگر ببیند کنار اتشی بزرگ گرم می شد به پادشاهی بزرگ نزدیک می شد و اگر ببیند چیزی روی اتش می پخت کار دنیوی او اتمام می پذیرد و به سرانجام می رسد . اگر ببیند اتشی از اسمان فرود امد و گیاه زمین را سوزاند در ان سرزمین مرگ ناگهانی و سکته بسیار می شود و اگر ببیند اتشی بزرگ گنبد یا مناره را سوزاند پادشاه انجا هلاک می شود . برخی از معبران گفته اند اگر ببیند اتشی از زمین بیرون امد و فروغ و روشنی داشت در انجا گنج است .

حضرت صادق (ع) می فرماید : اگر ببیند پاره های اتش می خورد مال یتیمان می خورد . خدای متعال می فرماید : انان که به ستم اموال یتیمان را می خورند اتش به شکم خویش می ریزند و به زودی به اتش دوزخ افکنده می شوند –سوره نسا ایه 10 . اگر ببیند از دهانش اتش بیرون می اید دروغ و تهمت می گوید و اگر ببیند هرجا و هر گوشه اتشهای سوزنده در بر می گرفت از هر نقطه میان مردم میانجی گری و وساطت می کند . اگر ببیند کنار او اتشی برافروخته بود و به او گزندی نمی رساند به او خیر و نیکی می رسد . خدای متعال می فرماید : اایا اتشی که بر می افروزید ... سوره وافعه ایه 71 .اگر هیزم اتش بزرگی را شعله ور ببیند در ان محل جنگ و فتنه می شود . خدای متعال می فرماید : هر زمان اتش جنگی بر می افروختند ... – سوره مائده ایه 64 . اگر ببیند مردم را اتش می زند بر دشمنان پیروز می شود . اگر ببیند اتش او را سوزاند و ان اتش نور نداشت به بیماری سرسام مبتلا می شود و اگر ببیند ان اتش نور داشت فردی از خویشان و فرزندان او فرزندی پیدا می کند که مردم او را ستایش می کنند و به قدر نور ان اتش مال و بزرگی بدست می اورد و اگر در میدان نبرد اتش ببیند بر بیماری های سخت مثل ابله و سرسام و طاعون و سکته دلالت دارد و اگر ان اتش را با دود ببیند از پادشاه ترس و بیم دارد . اگر اتش را در بازار ببیند دلیل بر بی دینی اهل بازار است که در تجارت بی انصافی کرده و در خرید و فروش دروغ می گویند . اگر ببیند دریا اتش گرفته پادشاه اموال مردم انجا را مصادره و به رعایا ستم می کند و اگر در راهی مجهول اتش ببیند دلیل بر بی دینی است و اگر ببیند لباس کسی اتش گرفته است ان شخص به مصیبت و ترس و بیم دچار می شود .اگر کسی خود را ببیند که روی اتش ایستاده است رنج و  زحمت به او می رسد .

 

ادامه نوشته

پرهیز از ریا

*    تعریف ریا

ریا در لغت یعنی تظاهر به کار خوب بدون اینکه حقیقت داشته باشد (المنجد)

 ودر اصطلاح علم اخلاق یعنی نشان دادن کارهای خوب و پسندیده به مردم برای یافتن اعتبار و منزلت در دل انها (محجه البیضا ج6 ص148)

از رسول خدا (ص) روایت شده که فرمود : همانا ارزش کارها به  قصد و نیت است (المیزان ج2 ص390)

و امیرالمومنین (ع) فرمود :نزدیک شدن بنده به خدای سبحان به سبب نیت خالص است انچه که این خلوص را تباه می سازد و در نتیجه عمل را باطل می کند ریا یا خودنمایی است .(شرح غرر خوانساری ج3 ص279)

ادامه نوشته

اثار زیانبار عقوق (عاق پدر و مادر)

*    الف – مفاسد اجتماعی

حضرت رضا (ع) فرمود :

خداوند عقوق والدین را حرام فرمود به جهت اینکه :

1.      فرزند را از احترام به فرمان خدا و احترام به پدر و مادر باز می دارد.

2.      کفران نعمت انجام می گیرد .(چرا که پدر و مادر از نعمت های بزرگ الهی اند)

3.      سپاسگزاری و شکرگزاری از میان می رود .

4.      موجب کمی و نابودی نسل بشر می گردد .

5.      احترام و حق شناسی نسبت به ایشان کاستی می یابد .

6.      قطع رحم می شود (و خانواده ها از هم می پاشد)

7.      پدر و مادر ها از فرزند دار شدن دلسرد می گردند .

8.      بی میلی انان نسبت به تربیت فرزند را در پی دارد .(عیون اخبارالرضا ج 2 ص 90)

ادامه نوشته

تعبیر دیدن اتش در خواب

تعبیر دیدن اتش در خواب

دانیال (ع) می گوید : اگر کسی در خواب اتش بدون دود ببیند به پادشاهی نزدیک می شود و در کار بسته او گشایش بوجود می اید . اگر ببیند کسی او را در اتش انداحت و اتش او را سوزاند مورد ستم پادشاه قرار می گیرد ولی زود نجات می یابد و بشارت و نیکی به او می رسد . چنانچه خدای متعال در سوره انبیا ایه 69 می فرماید : گفتیم ای اتش بر ابراهیم سرد و سلامت شو و اگر ببیند اتش او را نسوزاندبا بی میلی و کراهت به سفر می رود و اگر اتش را با حرارت و سوزندگی ببیند به تب مبتلا می شود و اگر ببیند اتش اندام او را سوزاند به قدر سوختگی به رنج و گرفتاری مبتلا می شود . اگر ببیند اتش در خانه اش افتاد و همه بدنش سوخت و اتش زبانه می کشید اما ترس و هراسی از ان اتش در او پیدا نشد دلیل انست که محنت و مصیبتی که به او می رسد به سبب بیماری و ناخوشی و ناتوانی است مانند سرما و طاعون و ابله و سرخجه و نظایر اینها . اگر ببیند که از ان اتش برداشت به قدر ان مال خرامی به او می رسد و اگر ببیند اتش با دود همراه بود ان مال حرام را با رنج و زحمت و جنگ و خصومت به دست می اورد و اگر ببیند از اتش گرمی و جرقه به او رسید کسی از او غیبت می کند .

کرمانی می گوید : اگر ببیند شعله اتش میان مردم انداخت میان مردم دشمنی و عداوت می اندازد. اگر تاجری ببیند مغازه و اجناس او اتش گرفته دارائیش از دست می رود یا با بی انصافی و بی رحمی اجناس خود را به چند برابر قیمت می فروشد و اگر ببیند خانه کسی اتش گرفته ان شخص به جنگ و فتنه و ستم سلطان مبتلا می شود و اگر ببیند اتش لباسش را سوزاند با خویشان و بستگان جنگ و دشمنی می کند یا به جهت مال غم و محنت به او می رسد و اگر کسی در سرزمینی اتشی بزرگ ببیند در انجا جنگ و فتنه می شود و اگر چیز سوخته ای راببیند به جهت زنان با کسی نزاع و خصومت پیدا می کند و اگر ببیند شهری یا محله ای یا سرایی اتش گرفت و هرچه بود سوخت و ان اتش شعله می کشید و صدای ترسناکی داشت در انجا جنگ و پیکار می شود یا بیماری سختی در انجا بروز می کند . اگر ببیند اتش برخی چیزها را سوزاند و برخی را نسوزاند و صدای ترسناکی نداشت بر چنگ و پیکار در ان ناحیه دلالت دارد و اگر اتش شعله و روشنی نداشت دلیل بر بیماری سخت است و اگر اتش را با دود ببیند دلیل بر ترس و بیم در کارها است و اگر ببیند اتشی از اسمان افتادو شهری یا محله ای یا سرایی را سوزاند بلا و فتنه ای که گفته شد بر اهل ان محل خواهد رسید . اگر ببیند که اتش صدای ترسناکی داشت و شعله می کشید و در جایی افتاد ولی لطمه ای وارد نکرد و زبانه کشید در میان اهالی انجا به زبان و در گفتار نزاع و خصومت می شود . اگر ببیند اتشی وحشتناک از زیر زمین بیرون امد و به اسمان رفت دلیل انست که اهالی انجا به اندازه ان اتش با دروغ و تهمت زدن با اولیا الهی مخالفت و مبارزه می کنند .اگر ببیند اتشی از جایی به جایی افتاد و هیچ گزند و لطمه ای نداشت به فایده و منفعت می رسد و اگر فقیر است توانگر می شود .

اسماعیل اشعث می گوید : اگر کسی ببیند از اسمان اتش می بارد در انجا توسط پادشاهان بلا و فتنه و خونریزی می شود و اگر ببیند اتشی از اسمان امد و چیزهای خوردنی او را سوزاند عبادات او نزد خدای متعال پذیرفته می شود . خدای متعال در سوره ال عمران ایه 183 می فرماید : تا قربانی بیاورد تا اتش ان را بخورد . و اگر ببیند از اسمان اتش امد و کسی را نسوزاند بیم عذاب الهی می رود . خدای متعال می فرماید : عذاب اتشی که ان را انکار می کردید – سوره سجده ایه 20 . . ممکن است که از پادشاه برای او بیم و هراسی باشد و اگر ببیند کنار اتشی بزرگ گرم می شد به پادشاهی بزرگ نزدیک می شد و اگر ببیند چیزی روی اتش می پخت کار دنیوی او اتمام می پذیرد و به سرانجام می رسد . اگر ببیند اتشی از اسمان فرود امد و گیاه زمین را سوزاند در ان سرزمین مرگ ناگهانی و سکته بسیار می شود و اگر ببیند اتشی بزرگ گنبد یا مناره را سوزاند پادشاه انجا هلاک می شود . برخی از معبران گفته اند اگر ببیند اتشی از زمین بیرون امد و فروغ و روشنی داشت در انجا گنج است .

حضرت صادق (ع) می فرماید : اگر ببیند پاره های اتش می خورد مال یتیمان می خورد . خدای متعال می فرماید : انان که به ستم اموال یتیمان را می خورند اتش به شکم خویش می ریزند و به زودی به اتش دوزخ افکنده می شوند –سوره نسا ایه 10 . اگر ببیند از دهانش اتش بیرون می اید دروغ و تهمت می گوید و اگر ببیند هرجا و هر گوشه اتشهای سوزنده در بر می گرفت از هر نقطه میان مردم میانجی گری و وساطت می کند . اگر ببیند کنار او اتشی برافروخته بود و به او گزندی نمی رساند به او خیر و نیکی می رسد . خدای متعال می فرماید : اایا اتشی که بر می افروزید ... سوره وافعه ایه 71 .اگر هیزم اتش بزرگی را شعله ور ببیند در ان محل جنگ و فتنه می شود . خدای متعال می فرماید : هر زمان اتش جنگی بر می افروختند ... – سوره مائده ایه 64 . اگر ببیند مردم را اتش می زند بر دشمنان پیروز می شود . اگر ببیند اتش او را سوزاند و ان اتش نور نداشت به بیماری سرسام مبتلا می شود و اگر ببیند ان اتش نور داشت فردی از خویشان و فرزندان او فرزندی پیدا می کند که مردم او را ستایش می کنند و به قدر نور ان اتش مال و بزرگی بدست می اورد و اگر در میدان نبرد اتش ببیند بر بیماری های سخت مثل ابله و سرسام و طاعون و سکته دلالت دارد و اگر ان اتش را با دود ببیند از پادشاه ترس و بیم دارد . اگر اتش را در بازار ببیند دلیل بر بی دینی اهل بازار است که در تجارت بی انصافی کرده و در خرید و فروش دروغ می گویند . اگر ببیند دریا اتش گرفته پادشاه اموال مردم انجا را مصادره و به رعایا ستم می کند و اگر در راهی مجهول اتش ببیند دلیل بر بی دینی است و اگر ببیند لباس کسی اتش گرفته است ان شخص به مصیبت و ترس و بیم دچار می شود .اگر کسی خود را ببیند که روی اتش ایستاده است رنج و  زحمت به او می رسد .

ادامه نوشته

عید غدیر خم بر عاشقان آن حضرت مبارک باشد

ادامه نوشته

واقعه غدیر خم

من کنت مولاه فهذا علی مولاه


اهميت حجه الوداع

هجرت پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله و سلم و خروج آن حضرت از مكه معظمه نقطه عطفي در تاريخ اسلام به شمار مي آيد و بعد از اين هجرت، حضرت سه بار به مكه سفر كرده اند.

بار اول در سال هشتم پس از صلح حديبيه به عنوان عمره وارد مكه شدند و طبق قراردادي كه با مشركين بسته بودند فوراً بازگشتند.

بار دوم در سال نهم به عنوان فتح مكه وارد اين شهر شدند، و پس از پايان برنامه ها و برچيدن بساط كفر و شرك و بت پرستي به طائف رفتند و هنگام بازگشت به مكه آمده و عمره بجا آوردند و سپس به مدينه بازگشتند.

ادامه نوشته

بخش اول: حمد و ثنای الهی

ستايش خداي را سزاست كه در يگانگي اش بلند مرتبه و در تنهايي اش به آفريدگان نزديك است؛ سلطنتش پرجلال و در اركان آفرينش اش بزرگ است. بى آنكه مكان گيرد و جابه جا شود، بر همه چيز احاطه دارد و بر تمامي آفريدگان به قدرت و برهان خود چيره است.

همواره ستوده بوده و خواهد بود و مجد و بزرگي او را پاياني نيست. آغاز و انجام از او و برگشت تمامي امور به سوي اوست.

اوست آفريننده آسمان ها و گستراننده زمين ها و حكمران آن ها. دور و منزه از خصايص آفريده هاست و در منزه بودن خود نيز از تقديس همگان برتر است. هموست پروردگار فرشتگان و روح؛ افزوني بخش آفريده ها و نعمت ده ايجاد شده هاست.

به يك نيم نگاه ديده ها را ببيند و ديده ها هرگز او را نبينند.

ادامه نوشته

اس ام اس برای تبریک گفتن عید غدیر

اس ام اس برای تبریک گفتن عید غدیر

آمد غدیر و شیر خدا شد اماممان  / در راه او فدا بنماییم جانمان

عیــد غــدیر آمده بــیـعت کنیم مــا / بـا وارث غدیــر امام زمانمان . . .


ادامه نوشته

اعمال عید سعید غدیر خم

در باب عید غدیرآمده است:

روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمّد(ص) است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که از آنجناب پرسیده شد آیا مسلمانان را غیر از جمعه و فطر و قربان عیدی هست؟

فرمودند:آری. عیدی هست که حرمتش از همۀ اعیاد بیشتر است.

راوی گفت: کدام عید است؟

حضرت فرمودند: روزی است که پیامبر(ص) امیر المومنین علی(ع) را به جانشینی خود نصب فرمود و اعلام کرد: هر که من مولا و آقای اویم، پس علی مولا و آقا و پیشوای اوست و آن روز هیجدهم ذی الحجه است.

راوی گفت: در آن روز چه کار باید انجام داد:

فرمود: باید روزه بدارید و عبادت کنید و محمد و آل محمد(ص) را یاد کنید و بر ایشان صلوات فرستید. رسول خدا(ص)، علی(ع) را وصیّت کرد که این روز را عید گرداند و هر پیامبری به جانشین خویش وصیّت می کرد این روز را عید گرداند.

و در حدیثی از امام رضا(ع) خطاب به ابن ابی نصر بزنطی آ مده است که فرمود: ای پسر ابی نصر! هر کجا که باشی بکوش روز عید غدیر نزد قبر مطهّر حضرت امیر المومنین حاضر شوی. به درستی که خداوند می آمرزد در این روز از هر مرد و زن مومن گناه شصت سال ایشان را؛ و از آتش دوزخ آزاد می کند دو برابر آنچه که در شبهای قدر و فطر و ماه رمضان آزاد کرده است و پرداخت یک درهم در این روز به برادران مومن برابر با هزار درهم در اوقات دیگر است؛ و در این روز به برادران مومن خود نیکی و احسان کن و هر مرد و زن مومن را شاد گردان. به خدا سوگند اگر مردم فضیلت این روز را چنان که باید بدانند، هر آینه فرشتگان با ایشان هر روز ده مرتبه مصافحه کنند.

 

برای این روز شریف اعمال زیادی وارد شده که ما به اختصار به بعضی از این اعمال اشاره می کنیم. (جهت تفصیل بیشتر به کتاب شریف مفاتیح الجنان مراجعه شود.)

1- روزه.

2- غسل کردن.

3- زیارت حضرت علی(ع) که یکی از آنها زیارت "امین الله" است.

4- خواندن دعای "ندبه".

5- چون مؤمنی را ملاقات کند، این تهنیت را بگوید: «الحمد الله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایه امیر المومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

 

و برای این امور فضیلت بسیاری ذکر شده است:

پوشیدن لباسهای نیکو - زینت کردن - استعمال بوی خوش - شادی کردن و شاد نمودن شیعیان امیر المومنین - گذشت از تقصیر شیعیان - برآوردن حاجت آنان - صله رحم - اطعام اهل ایمان - شکر و سپاس به خاطر نعمت بزرگ ولایت و...